-->

17 Resepi Jus Paling Laris Untuk Bisnes Air Balang

- January 22, 2018
17 Resepi Jus Paling Laris Untuk Bisnes Air BalangRahsia turun temurun peniaga jual air adalah resepi yang sedap. Selagi resepi jus atau air anda sedap, selagi itulah jualan anda akan bertahan lama dan ramai pelanggan akan datang berulang kali ke kedai anda. Tapi, bagaimana pula dengan anda yang baru nak memulakan bisnes jual air balang? Tak kan lah terus buat air tanpa mencari resepi air atau jus yang paling digemari orang?

17 Resepi Jus Paling Laris Untuk Bisnes Air Balang

Bagi kami, ada 3 jenis saja air yang kami gemari iaitu Air Kelapa Pandan, Jus Tembikai Susu dan Jus Asam Boi. Dimana-mana kedai jual air pun kami akan membeli air ni sebab memang minat dengan kesedapan air ni. Namun, setiap resepi mungkin rasanya berbeza jika resepi yang dibuat kurang tepat.


Belajar Buat Jus Yang Sedap

Perlu hadir kursus buat air tak? Rasanya anda belajar di rumah sendiri pun boleh. Apa yang penting anda tahu sukatan air dan gula yang sesuai untuk memastikan kesedapan air hasil air tangan anda. Dimusim perayaan, khususnya bulan Ramadhan memang terlalu banyak peniaga menjual air. Inilah masanya anda perlukan perubahan, memastikan kedai/gerai anda menonjol daripada gerai orang lain. 
Bagaimana nak buat kelainan?

Buat Analisis Atau Kajian Sebelum Mula Berniaga

Seperti yang kami telah ulas didalam post ini, 7 Tip Memilih Lokasi Jual Air Tepi Jalan, salah satu cara untuk memastikan jualan anda laku adalah dengan melakukan kajian di lokasi yang anda pilih. Jika kebanyakkan peniaga disitu menjual kuih muih, goreng pisang, bbq dan air pastikan resepi air balang anda tidak sama dengan peniaga atau penjual lain. Ini penting untuk mengelakkan persaingan antara anda dan penjual air lain.


Resepi Jus Dan Air Yang Paling Laris Untuk Bisnes Air Balang

Setakat ini, terdapat 17 resepi air balang yang kami temui. Semua resepi ini adalah hasil kreativiti dan inovasi daripada hasil tanaman atau buah-buahan. Anda boleh membuat eksperimen terlebih dahulu dengan membuat air berlainan setiap hari, mana jus yang laris itulah jus atau air yang akan anda kerap jual nanti.

17 Resepi Jus Paling Laris Untuk Bisnes Air Balang

Antara 17 resepi jus dan air balang tersebut adalah:

  1. Jus Mangga
  2. Air Laici Susu
  3. Jus Buah Naga
  4. Jus Mata Kucing
  5. Jus Air Jagung
  6. Jus Tembikai Susu
  7. Jus Tembikai
  8. Jus Nenas Madu
  9. Jus Asam Boi
  10. Jus Epal
  11. Jus Buah Kiwi
  12. Air Milo
  13. Air Blue Hawaian Lemonade
  14. Air Teh Bunga
  15. Air Kelapa Muda/Kelapa Pandan
  16. Air Soya Cincau

Dapatkan resepi jus ini disini.....Klik Sini



Kos Rendah & Untung Lebih Dari 1000%

Satu perkara yang anda perlu tahu, bisnes air ini untungnya BESAR. Kos permulaan serta kos harian untuk menjalankan bisnes air ini juga agak rendah. Anda boleh memulakan bisnes air balang ini dengan modal permulaan di bawah RM1,000.  (Kos membeli kanopi, meja, serta balang air)

Manakala, kos untuk membuat air pula, sekitar RM100 setiap hari, (bergantung kepada jenis air yang anda mahu jual).


Sebagai contoh... 
Jika anda mahu menjual air soya, kos untuk membeli 1kg kacang soya dan 2 beg ais, adalah sekitar RM12 sahaja. Namun setelah di proses menjadi air soya dan dimasukkan ke dalam balang air untuk dijual, anda boleh menjualnya sebanyak 120 cawan. Jika setiap cawan di jual dengan harga RM1.00... Bermakna anda sudah memperolehi RM120... Peningkatan sebanyak 1,000% dari modal yang dikeluarkan.

Begitu juga dengan air-air yang lain.... Kadar keuntungan kasar bisnes air ini...  selalunya adalah 500% ke atas berbanding kos modal yang dikeluarkan.



Menjual Air Ini Memang Kerja Mudah...tapii..

Jika balang air anda serupa sahaja dengan balang 10 peniaga air yang lain, ianya tidak akan memberikan sebarang kelebihan kepada anda untuk menarik pelanggan. Lebih malang lagi, jika air yang anda jual tawar, tak sedap dan tak ada rasa. Mungkin orang akan beli sekali sahaja.. lepastu, mereka takkan beli lagi!

Jadi!..
  • Macam mana nak tarik pelanggan?
  • Macam mana nak buat air yang sedap?
  • Macam mana nak jimatkan kos?
  • Macam mana nak gandakan keuntungan walaupun hanya menjual 3 balang air?
  • Macam mana nak pilih lokasi yang terbaik?

Dan bermacam-macam lagi persoalan yang mungkin muncul di fikiran anda!

17 Resepi Jus Paling Laris Untuk Bisnes Air Balang

Berita Baik!... Anda Tidak Perlu Pening Kepala Lagi! – Dapatkan Panduan Bisnes Air Balang ini !
Semoga berjaya dalam perniagaan anda nanti ya!

Advertisement


EmoticonEmoticon

 

Start typing and press Enter to search